يكي از شرايط ظهور امام زمان(ع) اين است كه دنيا و جهان به فساد كشيده شود. پس در اين صورت چرا ما مسلمانان براي فرج امام زمان(ع) دعا ميكنيم؟

پرسمان مهدویتدسته بندی: انتظار و وظایف منتظرانيكي از شرايط ظهور امام زمان(ع) اين است كه دنيا و جهان به فساد كشيده شود. پس در اين صورت چرا ما مسلمانان براي فرج امام زمان(ع) دعا ميكنيم؟
modir عضو سایت asked 10 سال ago

اين سؤال شبيه به مغلطه است. سؤال كننده پندار كرده شرط ظهور امام زمان گسترش فساد در جامعه است و حال آن كه در هيچ روايت و آيهاي نيامده كه شرط ظهور حضرت مهدي(ع) گسترش فساد است.
بلكه در رواياتي اين مطلب آمده است كه زماني پيش خواهد آمد كه دنيا پر از ظلم و جور خواهد شد، آن وقت حضرت مهدي(ع) ظهور خواهد كرد و زمين را پر از عدل و داد خواهد نمود. پس زمينه ظهور يا به تعبير علميتر (ظرف ظهور) آن حضرت وقتي خواهد بود كه زمين پر از ظلم و جور شده باشد. فرق است بين (شرط ظهور) و (ظرف ظهور).
اين كه ما دعا مي كنيم براي ظهور حضرت مهدي به خاطر اين است كه اولاً خود حضرت مهدي(ع) و جمالش را دوست داريم. ثانياً دوست داريم حكومت جهاني واحد به امامت آن حضرت تشكيل شود و دوست نداريم جهان پر از ظلم و جور شود. اما در هر صورت حتي اگر دوست نداريم جهان پر از ظلم و جور شود، علي رغم خواسته مؤمنان و مسلمانان دنيا بر اثر هواهاي نفساني مردم پر از ظلم و جور خواهد شد.
منبع: موسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر عليه السلام