آيا آنچه مرحوم آقاي قوچاني در كتاب سياحت غرب آورده واقعيت دارد؟ آيا اگر كسي در عالم برزخ آن مراحل را بگذراند، پاك شده و يك باره وارد بهشت مي شود؟ و بالاخره مگر ظهور و فرج حضرت مهدي(ع) در دست خدا نيست؟ اگر هست پس چرا آن آقا در عالم برزخ آن عده را تحريك و ترغيب مي كند، ظهور حضرت را از خداوند بخواهند تا آن بزرگوار ظهور كند؟

پرسمان مهدویتدسته بندی: انتظار و وظایف منتظرانآيا آنچه مرحوم آقاي قوچاني در كتاب سياحت غرب آورده واقعيت دارد؟ آيا اگر كسي در عالم برزخ آن مراحل را بگذراند، پاك شده و يك باره وارد بهشت مي شود؟ و بالاخره مگر ظهور و فرج حضرت مهدي(ع) در دست خدا نيست؟ اگر هست پس چرا آن آقا در عالم برزخ آن عده را تحريك و ترغيب مي كند، ظهور حضرت را از خداوند بخواهند تا آن بزرگوار ظهور كند؟
modir عضو سایت asked 10 سال ago

يكي از عقايد معروف شيعه مسئله رجعت استو تفسيرش در يك عبارت كوتاه چنين است: بعد از ظهور حضرت مهدي(ع) و رد آستانه رستاخيز گروهي به اين جهان باز ميگردند. از روايات استفاده ميشود كه تنها دو دسته برمي گردند: مؤمنان محض و خالص، كافران و ستمگران محض؛ دسته اول براي طي مدارج كمال و دسته دوم براي ديدن كيفرهاي شديد و دردناك. (1)
امام صادق(ع) فرمودند: اولين كسي كه رجعت ميكند حضرت اباعبدالله (ع) است، همانا رجعت براي عموم نيست، مخصوص عده خاصي است؛ آن هايي كه مؤمن محض اند و يا كافر محض. (2)
براي اطلاع بيشتر ر. ك: بحارالانوار، ج 53، باب الرجعة.
پي نوشتها:
1. تفسير نمونه، ج 15، ص 555.
2. بحارالانوار، ج 53، ص 39، حديث 1.
منبع: موسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر عليه السلام